Saturday, January 21, 2012

Aku Tidak Layak BerCouple





Adakah diri sendiri tidak layak bercouple atau Cuma sekadar menyedapkan hati sebab empunya diri masih sendiri?? ..Terserah lah pada korang semua untuk menilai entri ini..it is just something crossing in my tought lately..Awat la tetiba aku terdetik nak wat list ni kan, mungkin sebab selalu sangat terserempak dengan pasangan belangkas then m'buatkan aku untuk buat perbandingan dengan mereka..ahakss..Meh nak wat list kenapa aku katakan yang aku tidak layak bercouple :

1. Jiwa tidak matang, yeah..i think that is me, that's why I never met my Mr.Right yet…hmm adakah pasangan couple kat luar sana sudah berjiwa matang kah dalam bercouple, yup it's depend la on what aim they get to couple..nevertheless, we always look at the AGE of the couple…aku tak mau la membazirkan masa and duit aku untuk perhubungan dikala jiwa masing-masing tak matang,jangka hayat hubungan berisiko tak lama..kalo boleh bila dah jumpa biar serius terus kahwin..

2. Rupa tidak menarik..i'm just kind of simple, not so so attractive girl .. banyak oo gadis2 kat luar sana cantik-cantik belaka..but who cares?? I'm just happy what I am and aku bersyukur dengan apa yang aku ada sekarang…lalalaa~~….kadang-kadang bila keluar jalan-jalan kan terutama kat KL ni la…banyak sekali perempuan cantik-cantik, aku pulak yang rasa ketinggalan dibelakang antara mereka-mereka..huhu T_T…ok, never mind, saya tumpang bangga untuk mereka…tapi bila aku fikirkan balik, that is good for you not so so to be attractive, sebab takut dikejar sang incik buaya daratan…hihii..

3. Bila couple ni, kita kena betul-betul ada duit sendiri tau..aku ni dah la tak kerja lagi..so bab tang tu memang kena pangkah besar2 la..lagi satu time couple ni kena top-up , nak beli make-up, beli baju lawa-lawa la time keluar dating…aduhh..ada ker selalu tiap kali shopping nak minta kat laki tu belanja kan..lainla kalau couple degan anak, eh orang sekrang tak couple dah dengan anak, diorang couple dengan Tan Sri or Dato' terus kannn..tapi kalo bagi golongan kita yang single ni, rilek jer, tak kisah nak top-up ape ker, nak make-up2 ape ker..maybe because aku ni jenis tak nak menyusahkan orang lain, i'm not get used to fulfill my satisfaction with other people money, I want to used my own money!! padahal duit sponsor mak bapak kot! Hahaa…

4. Most important, aku tidak layak bercouple sebab tidak ada RESTU mak ayah..and of course la once dah dapat restu adalah seperti dapat lesen untuk kahwin!!....kalo tak tu better la korang cari laki lain..buat ape nak tambah lagi kerisauan hati mak ayah kita kan, kalo our parents kita sendiri tak cayakan laki tu…diorang tak suka mesti ada sebab kan..hubungan yang sihat adalah hubungan yang terjalin daripada keberkatan kan…barulah boleh kekal lama

Huh cakap pasal risau ni, teringat statement mak aku bila time aku dok bising awatla die dok risau sngat pasal anak teruna (abang aku) yang dah besau panjang tuh" nanti awak ada anak sendiri tahulah perasaan macam mana mak risaukan anak dia" ..then trus aku terdiam…lol!

5. Sebab ingin rase nikmat bercinta selepas kahwin…I always imagine , how is that so nikmatnyer bercinta selepas kahwin yang orang selalu katakan…hihii…cinta sebelum kahwin dah pnah rase but tak lame, and aku bersyukur sebab hubungan kami tak lama, (tak da banyak dosa).. other people said cakap memang la senang, but sape tahu kan bagaimana jodoh kita akan dipertemukan..huhuu..we are just planning but Allah's planning is the BEST! Just terima jer..

1 comment: