Wednesday, October 10, 2012

Kaya

Assalamualaikum...

Ini gambar di ambil ketika di Hatta Resort..

Wahh rajin malam ni aku menulis dua entri berturut-turut ya..syabas bete!

Lately kan, aku ada mulakan bisnes aku sendiri, bisnes amik gambar..dulu aku nak sangat kerja sendiri..i have my own ambition tau, banyak benda aku nak buat, one of it adalah sebab aku nak jadi kaya!!.. tapi lately la, aku rasa niat aku tu buat hati aku rasa tak tenang...aku rasa macam pentingkan diri pula, iyela, aku nak kaya sebab aku nak beli itu,ini la, aku nak kaya aku nak pergi sana,sini la..then, i come with my thought that, i should NOT be thought like that...it make me feel kind a bit down sebab bisnes aku buat ni, macam arghh (tak boleh describe) i'm not sure boleh jalan ke tak, sebab banyak persaingan and banyak faktor lain yang mengwas-waskan akal fikirann..huhu..hmm sila tarik nafas dan bertenang....oklah, dan semasa saat menenangkan diri tu la, aku rasa aku kena perbetulkan niat aku untuk nak kaya itu semua...aku rasa tak patut, kaya harta sahaja tak akan boleh buat ko rasa tenang...aku janji aku tak akan kaya sampai mati kalo aku tak tolong orang lain....be a millionaire is everyone dream, but be a millionheart is every truehumanbeing dream...Aku nak ingatkan selalu diri aku, nak kaya di dunia ni hanya di dunia sahaja,that is something temporary, tapi niatkan hati untuk jadi kaya di jannah, you will feel rich for the sake your life in Dunya and Jannah..insyaAllah..

No comments:

Post a Comment