Wednesday, October 10, 2012

Sesal

Assalamualaikum....

My lovely mak abah



Perasan kah lately aku punya tajuk semua satu ayat jer..ok fine, sebab malas nak fikir panjang..i just want to say what i have been thought lately...

Artikel ni ditulis untuk coretkan sesuatu untuk mak abah aku.. Sebenarnya, aku ni bukanlah anak yang baik, but i try to be a good daughter to both of them..keep trying and always trying..but apa yang aku nak ingatkan diri aku ialah, apabila ada ketika, aku rasa macam nak marah, tak puas hati dengan my parents la kan, i just to be silence, diam..sebab i know, if i open my mouth, damn i worry that i'll hurt them..itu lah benda paling aku rasa menyesal kalo terjadi...Aku pernah terfikir, selalu terfikir, apa mungkin Allah akan ambil mereka bila-bila masa , mungkin sejam nanti, mungkin esok, mungkin bila-bila ...itu kita tak tahu, but apa yang penting itulah yang kita kena beringat selalu.. aku fikir, kalo selepas mereka dah tak ada, apa yang akan aku rindu pasal mereka, apa yang benda yang sepatutnya aku buat dengan mereka tapi aku tak buat lagi..that's all the thoughts make sense to me, to be a good daughter as i can...dan sekarang, bila ada masa terluang jer , aku akan buat benda yang aku rasa aku patut lakukan dengan mak abah.supaya tak ada sesalan di hari kemudian. yeah, every minute, every time you have with your parents, is really worth it, if you not feel it now, you might feel it after they gone...Remember that ya all children!!..oo ya , untuk orang yang tersayang pun, kalo rasa nak marah jer pada orang tersayang, just selalu la beringat what if kalo afer you marah them , then after few minutes then,or hour or day ...they are gone forever, you might feel guilty forever too...Untuk hindari rasa marah, ingatlah , kematian boleh datang pada tiap2 orang pada bila-bila masa sahaja..untuk mak abah, Nurul akan selalu doakan supaya diberkati hidup mereka oleh Allah dengan umur yang panjang dan sihat selalu..aminn..

No comments:

Post a Comment