Sunday, March 18, 2012

Ini adalah Diriku


Aku nak hidup dalam dunia sendiri...
Dunia yang bukan hipokrit,
Dunia yang bukan terpaksa tunduk, akur mengikut kata-kata orang lain,
Dunia yang bukan direka-reka untuk menggapai mimpi yang jauh dari realiti,
Dunia sekarang tidak adil, manusia wujudkan sistem yang membeza-bezakan kelebihan masing-masing,
Kenapa perlu pertikai kekurangan seseorang, sehingga diri terasa asing dari yang lain.
Kenapa tidak terima saja yang masing-masinpunyai kelebihan tersendiri,
Jadi, janganlah pertikai lagi, kenapa aku tak mampu jadi seperti yang mereka kehendaki,
Kerna aku punya cara sendiri, kekuatan sendiri...
Aku redha dengan cara aku, siapa yang mengerti,
hanya Allah saja yang lebih mengetahui..
Jagalah semua, aku pasti bangkit, bebas keluar dari ruang lingkup pemikiran yang mereka cipta sendiri.
Suatu hari nanti.........

No comments:

Post a Comment