Friday, September 7, 2012

Kucing



Dah lama rasanya tak tulis kat sini..huhu..sebab melayan kesibukan terlampau2....
Just godek2 memori kad kamera and terjumpa gambar ni....tiba2 terpalit rindu kat si misai ni..dia dah tak da sekarang....i can't explain directly how's my heart feel towards him...sempat menghabiskan masa dengan dia lebih 1 minggu, 4 hari jer sempat bermesra-mesra bermain and layan aksi lincah, and the rest hari is melayan dia sakit selepas eksiden raya ke-2...ulang alik klinik, paksa dia makan ubat and minum susu..sorry prince..i jadi saksi , saat dia perit menanggung sakit, sampai i berdoa dan berdoa, please ya Allah, take him cepat, rasanya hati aku tak tertahan tengok dia tanggung kesakitan....then, after usaha terakhir untuk selamatkan dia, when i thought dia tak lalu makan sebab punggung dia sakit and bengkak, jumpa doktor and doktor cucuk ubat untuk kurangkan bengkak, maybe that ubat cause he dead, boleh jadi...and he''s condition getting worse until his last breathing..in front of me! ..sangat-sangat mengharukan betul...1 malam i just termimpi kan dia...


Apa yang aku tak boleh lupa adalah saat dia bernafas untuk kali terakhir, time ajal dia kena tarik and dia mati, saat itu juga aku terbayang , macam tu la agaknya time kita mati nanti... semua orang akan mati macam tu... oo ya Allah, bila aku teringat saat tu jer, aku kembali bermuhasabah diri pasal kematian...maybe from that moment, i knew Allah has just taught a big lesson for me..aku akan ingat untuk bila-bila..Makna kesakitan, saat-saat bermakna sebelum kematian....

No comments:

Post a Comment