Tuesday, September 25, 2012

ALLAH itu dekat dengan KAMU!



Assalamualaikum and Alhamdulillah for everything..........

Sebenarnya memang, memang terasa dah lama sangat tak mencatat apa jua perjalanan, catatan isi hati kat sini...sejak kebelakangan ni pun ada juga terfikir, apa yang sebab yer?? then my other side said mungkin tak ada benda yang aku rasa so strong untuk aku share kan kat sini....yes it is true...until for this tonight, lepas aku baca satu artikel daripada Kak Hanim ni...(she is a passionate photographer that i will support her forever insyaAllah)..artikel ni, buat aku macam feel like i have found my lost of piece a puzzle since so long.....yeah, aku ngaku, aku betul2 ngaku yang Allah is really close to u.. Thanks Allah for everything that u give to me....aku merasa apa yang kak Hanim rasa...rezeki Allah sangat luas, aku dapat peluang pergi travel sana sini, ke Hong Kong, ke Dubai, Abu Dhabi, is not because of own money..but rezeki Allah bagi melalui keluarga aku, all my dream now yang dah tercapai is to be a photographer!! hmm dapat merasa pegang kamera DSLR is really thankful to my first brother Helmi Syafandy Buhollia, dapat travel makan sedap thanks to parents, my sisters and brothers, aku doa2kan sangat yang semoga rezeki mereka sentiasa diberkati Allah, dimurahkan lagi rezeki mereka, diberi kebahagiaan untuk kita semua berkumpul di syurga Allah  ...aku memang tak nafikan dengan kehebatan Solat Dhuha tu..hmm..i amaze...

Dan aku ngaku yang lately, aku sangat la lagha, sangat lalai dalam banyak hal, banyak benda yang aku kurang or tak ambil peduli sangat especially towards things to Allah , lepas solat time dulu doa panjang2 sekarang dah pendek2.....i feel so ashamed now....sangat sangat malu....astagfirullahala'zim... T_T...

tapi instead of all that yang aku buat....Allah still bagi aku peluang untuk buka kan hati aku , untuk aku merasai kenikmatan yang dia dah bagi kat aku....buat aku rasa bersalah dan berdosa, awak tau rasa macam mana? rasa macam kita ni jadi kacang lupakan kulit la ( i POINT to myself), aku berasa macam berkejaran untuk mengejar benda dunia, but Allah punya kasih, tarik juga aku balik , sedarkan aku ni hamba yang hina untuk sedarkan diri aku supaya jangan lupa DIA....ya Allah, moga kau terus kuatkan hati aku ni ya Allah.. terus istiqamah di jalan Mu....semoga sentiasa berendah diri di depan orang ramai, terus sentiasa network connection full strength 100% dengan MU ..moga jangan jadi lagha lagi...ayuh...selalu la ingat, Allah is close to u..don't give up!

This moment i will really remember forever...Thanks Allah..please guide me, guide my family , my all beloved friends on the way to your Jannah...insyaAllah....amin....

No comments:

Post a Comment